8 juli 2007

Be-we-ging.

Ik vind het altijd nogal een beladen term, 'bewegen'. Dat komt voornamelijk omdat ik me er al jaren veel te makkelijk van afdoe, van dat bewegen. "Ik fiets naar de trein", "ik fiets naar m'n werk" en "ik doe de boodschappen op de fiets" worden natuurlijk hopeloos onderuit gehaald door iedereen die ook maar een beetje verstand heeft van effectief bewegen, maar ik vond het altijd wel stoer klinken. Dat het noodgedwongen zo is wegens een gebrek aan auto neem ik maar voor lief, ik vind het altijd wel prima, dat gefiets, zeker hier in Hilversum, waar 90% van elke fietstocht voor je gevoel heuvelop gaat. Dat klopt niet, dat weet ik ook wel, maar ga hier maar eens fietsen - dan begrijp je me volkomen!

Desalniettemin was de weegschaal weer eens onverbiddelijk toen ik vorig weekend bij m'n ouders was, en ik schrok er toch wel van. Daarbij kwam ook nog eens de ervaring van het weer drie keer in de week naar Laren fietsen, wat toch niet zo makkelijk bleek vergeleken met die ene keer in de week die het het afgelopen jaar eigenlijk alleen maar was. Met een kop als een aardbei, of tomaat, kies maar, op het bankje voor je werk uit zitten puffen wil natuurlijk niemand, zeker niet als je daarna flink aan de bak mag met vervelende klanten.

Daarom, dames en heren, ben ik wederom gaan bewegen. Ik weet het, ik weet het, ik heb het al eens eerder geroepen hier. Maar toen was ik natuurlijk weer eens halsoverkop begonnen aan iets waar ik helemaal niets vanaf weet, namelijk joggen. En het was ook nog eens in de winter. Smart thinking, Lotte.

Nee, deze keer pak ik het slim aan. In navolging van Toeps heb ik een podcast gevonden met enorm handige mp3-tjes waar een lieve Vlaamse mevrouw mij vertelt wanneer ik moet "wandelen" en wanneer ik moet "lopen", oftewel "lopen" en "joggen" in goed Nederlands. Dit alles wordt ook nog eens begeleid door superhippe muziekjes, en dan is het ook nog eens van niveau we-gaan-meneer-Jansen-van-de-friettent-met-100-kilo-overgewicht-leren-hardlopen, dus ik, met mijn conditie van een wandelend bamiblok, houd het zelfs nog vol ook! Vanavond ga ik les 3 doen, en ik heb er nu al zin in! Wie weet kan ik het echt wel, over 23 lessen: 5 kilometer hardlopen aan één stuk. Tegen die tijd kom ik nog eens bij u terug ;-)

Geen opmerkingen: