25 juni 2007

Heroes

Ik voel me weer helemaal 14. Ik zat in de tweede klas, ging bijna naar de derde, en ontdekte iets later (zoals altijd) dan Inge de wondere wereld van de stripboeken. En dan heb ik het natuurlijk niet over Suske en Wiske en de Stomme Spatels, maar over de, natuurlijk onwijs veel toffere, comics. Het bleek dat de tekenfilmserie The X-Men, die ik altijd op zondagmorgen bij de Cartoon Express keek, eigenlijk uit een al heel lang lopende serie comics was ontstaan. Bij De Fantast in Kampen hebben we vervolgens zo'n beetje de hele collectie tweedehands X-men comics, of zoals het in Nederland werd, en nog steeds wordt, uitgegeven, "de X-Mannen", kuch, opgekocht. Zo af en toe zat er eens wat Amerikaans spul tussen, en ook comics als Fathom en Witchblade heb ik in die tijd stukgelezen.

Op een gegeven moment is dat een beetje in het slop geraakt. Die comics liggen nu in een grote doos bij m'n ouders op zolder en een paar keer heb ik erover nagedacht ze weg te doen, of weer terug te brengen naar De Fantast voor een nieuwe generatie 14-jarigen die zich kunnen verliezen in die wereld.. maar ik hou ze toch.

En blijkbaar heb ik ze bewaard met een reden. Want... sinds afgelopen donderdag voel ik me weer helemaal 14. Dankzij Inge heb ik namelijk de TV-serie Heroes ontdekt. En eigenlijk is het gewoon The X-Men, maar dan leuker. Het is normaler, herkenbaarder. In plaats van "Goh, ik heb een speciale gave, laat ik in een latex pakje de wereld gaan redden" gaat het over normale mensen, met normale reacties. Ik zou zeggen, gaat het allen kijken - het is namelijk loeispannend! Iedere donderdagavond, en zondagavond in de herhaling, op RTL 5. Je kan ze natuurlijk ook online kijken, als je zoals ik ècht niet kan wachten te weten hoe het afloopt.

Enneh - er zijn ook comics van.
Hihihi.

Geen opmerkingen: