7 november 2006

Ontbijtje

Vanmorgen heb ik Amerikaanse pannekoekjes gemaakt voor het ontbijt. Vriendje en ik hadden nog nooit samen ontbeten, wegens opstartproblemen aan vriendjes kant ;) maar nu heb ik hem toch uit bed weten te krijgen en hebben we samen deze pannekoekjes verorberd. Ze waren heerlijk, al zit ik nu wel hardstikke vol :)

Hier het receptje:

Split drie eieren en doe de eidooiers en het eiwit in twee aparte kommen. Doe 115 gram gezeefde bloem bij de eidooiers, met een theelepel bakpoeder en 140 ml melk. Klop het tot een glad, dik beslag. Sla de eiwitten stijf in de andere kom met een beetje zout (stijf = dat je de kom op z'n kop kan houden en er niks naar beneden druipt). Sla de eiwitten door het beslag zodat het een dik, schuimig pannenkoekenbeslag wordt. Het is echt veel dikker dan beslag voor 'crepes'.

Doe een heel klein beetje zonnebloemolie in een pan en verdeel het over de bodem. Zet de pan op een middelhoog vuur. Doe een flinke lepel van het beslag in de pan, het moet ongeveer een pannekoekje worden van 10 cm doorsnee en 0,5/1 cm hoog. Als er gaatjes aan de bovenkant komen en je, na even gluren, aan de onderkant ziet dat het mooi goudgeel is draai je het pannekoekje om en laat je het nog een halve minuut bakken.

Lekker met stroop of bosbessenjam!

En natuurlijk nog een fotootje van m'n inspanningen ;)

Photobucket - Video and Image Hosting

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ben niet zo van de pannenkoeken, maar ik moet zeggen dat ze er heerlijk uitzien!