6 november 2006

6 november 2006

Collegevrije week! Joepie! En eigenlijk heb ik het niet eens zo druk. Alleen een vrij vage opdracht voor een werkstuk over "aan het onderwijs ten grondslag liggende leerprocessen gedistilleerd uit een zelfgekozen key-incident op de lijn van een onderzoek van Herrlitz (2006) waarin de activiteiten van docent en leerlingen een centrale rol spelen".. tja. Lastig. Maar het vordert, en daar gaat het om.

Verder kan in huis lekker de kachel aan, waar poes dan ook dankbaar gebruik van maakt en er ligt dus sinds een paar dagen standaard een bolletje wol tegen de verwarming aan te snorren. Als de deur opengaat en er dus een vlaag koude wind naar binnen komt krijg ik een kwade blik en een verontwaardigde mauw van mevrouw, maar als blijkt dat het openen van diezelfde deur als reden heeft dat ze eten krijgt wil ze het eventueel nog wel in overweging nemen om op te staan. Je ziet in ieder geval dat ze er lang met zichzelf over in discussie moet ;) het is ook niet zomaar iets om zo'n warm plekje op te geven!

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Afgelopen week heb ik ook het nieuwe kookboek van Jamie Oliver aangeschaft. Ik vind het een heel mooi boek, met veel heldere uitleg over basisprincipes van het koken. Toch blijf ik het jammer vinden dat de (overigens heerlijk uitziende) recepten steevast vergezeld gaan van een persoonlijk "dit heb ik hier ontdekt en oh wat is het lekker en heerlijk en geweldig van mij dat ik het op mijn eigen manier heb aangepast". Aan de andere kant geeft hij veel suggesties voor variëren, wat handig is, legt hij duidelijk uit welke kruiden bijvoorbeeld goed bij welke groenten gaan (iets wat ik nog wel eens moeilijk vind) en gebruikt hij nou eens niet van die ingrediënten waar je zes euro per zakje voor betaalt en die je na 2 weken weggooit omdat ze muf zijngeworden. Prima boek dus, en de boekenbon die ik had maakt het zeker een leuke aankoop :) ik weet niet of ik er anders die 40 euro voor over had gehad.

Verder begaf gisteren de stofzuiger het. Blijkbaar kunnen stofzuigers er niet goed tegen als je gaat zuigen zonder zak.. het effect was vacüum en *poef*.. uit. Dus vandaag maar een nieuwe opgehaald, zodat we weer kunnen genieten van ultieme zuigkracht. Kuch.

Tja, en als ik al ga schrijven over stofzuigers dan is het wel duidelijk: ik heb niet zoveel nieuws ;) ik ben in ieder geval blij dat het buiten zo mooi herfst is, morgen ga ik op zoek naar mooie droge bladeren om een soort herfst-achter-glas-lijst-ding te maken.. maar natuurlijk pas als het werkstuk af is :D.
Ohja en morgen ga ik Amerikaanse pancakes maken.. benieuwd of het wat wordt!

Geen opmerkingen: