6 oktober 2006

Feestje, O.P., films en studiewerk :)

Zo, weer eens tijd voor een update. M'n studie vergt op dit moment erg veel tijd dus de computer gaat steeds vaker bewust "echt heel erg uit" ;) Anders blijf ik er zo achter hangen en kom ik er pas de avond voor college achter hoeveel ik nog moet lezen, wat op zich qua planning gewoon handiger kan. Ondertussen ben ik aardig ingeburgerd in Utrecht, m'n studiegenoten zijn hardstikke aardig en op m'n werk gaat het ook prima.

Afgelopen zondag gaven m'n ouders een feestje, ze waren 30 jaar getrouwd, m'n moeder is 50 geworden dit jaar en m'n vader 65 - dus dat werd gezellig in één keer gevierd. Was supergezellig, leuk om de familie/vrienden/kennissen/etc allemaal weer eens te zien. Onze familie is niet zo ontzettend hecht dus dan valt er altijd wel weer wat bij te praten. Ik vind het wel altijd zo jammer dat in feestjes mensen altijd in groepjes gaan zitten met demensen die ze al kennen - hoe komt dat toch? Ik vraag me af of ik het zelf ook niet doe.. volgens mij wel, misschien is het wel een soort van angst nieuwe mensen te leren kennen. Maar op dit feestje was het drinken gratis, dus ik zeg: laat je gaan, neem nog een wijntje of 2 en spreek wat mensen aan :D het wordt er alleen maar gezelliger op, toch?

Wat thuis in Hilversum erg fijn is, is dat onze kat (de Ontzettend Poes a.k.a. O.P.) weer terug is. De gekke buren (begeleid wonende ex-psychiatrische patiënten, maar gekke buren is korter om te typen) hadden O.P. telkens naar binnen gelokt met lekker voer, dus ze was helemaal in de war waar ze nou thuishoorde. De begeleiders van de G.B. hebben ze uiteindelijk verteld dat wij dat toch niet zo leuk vonden en toen hadden we poes weer terug, gelukkig! Ze is nu weer helemaal 'thuis' en kruipt weer als vanouds in m'n klerenkast, onder m'n bank en in m'n openstaande koffertje. Gezellie ;) We zijn alleen nog een beetje aan het experimenteren met voer, want die stinkende flatsen die ze nu produceert zijn niet goed (voor mijn neus, voor de lucht in de gang en vast ook niet voor de O.P. :P)

Gisteravond zijn we bij Inge & Hemko geweest, was erg gezellig! Inge had weer heerlijke ijstaart en Duck is echt lief O+. We moesten wel al vroeg weer weg omdat het toch nog een uur met de trein is van Lelystad naar Hilversum (ik had dat eigenlijk korter ingeschat, maar dat valt nog tegen). Onderweg kwamen we nog langs het meest deprimerende station waar ik ooit heb moeten overstappen: Almere Oostvaarders, damn, daar kunnen zelfs bier+koekjes+slingers nog niks gezelligs van maken, bleh. Daarna nog wat gedronken in Hilversum en Aladdin gekeken samen met huisgenoot&vriendin.. en toen was het zomaar 4 uur 's morgens :') geeft niks - ik ben op vrijdag altijd vrij en zit nu dus gewoon weer aan heel veel koffie met fruit om toch nog in de buurt te komen van gezond na de wijn & champagne van gisteravond. Kuch.
Vanavond ga ik naar Zwartboek, met een studiegenootje die geen Nederlands spreekt.. ik ga het wel heeel zachtjes onder de film voor haar vertalen, maar vind het wel stoer van haar dat ze persé een Nederlandse film wil zien om haar Nederlands te verbeteren.

Nou, de regen slaat weer lekker tegen de ramen, tijd voor nog een bak koffie en een stapel artikelen over tweede taalverwerving, joepie!

Geen opmerkingen: