22 oktober 2006

Zondagmiddagblues, zondagavondmood :-)

Vanmiddag al een poging gewaagd, maar met zware die-tijd-van-de-maand chagrijnbuien is vrolijk een logje typen best een opgave. Net als proberen géén commentaar te geven (je smeert, zou je dat wel zo doen, wat doe je dat onhandig) op m'n lief die heel erg lief het trappengat helemaal heeft geschilderd. Het is heel mooi geworden en (hoi lief!) nogmaals m'n excuses, dus. Ik ben gewoon 4 à 5 dagen per maand een zeikwijf, en helemaal als het buiten ook nog kloteweer is (terwijl ik met herfst helemaal geen problemen heb eigenlijk, maar goed) en ik helemaal geen chocola in huis heb. Het uitstapje snackbar vanavond was dan ook totaal onverantwoord maar erg lekker en ik knap zienderogen op ;)

We zijn deze week met opknapronde 2 bezig in ons studentenhuisje. Woensdagavond heeft het halletje een laagje mooie witte verf gekregen, en is ingericht met een postzakje en een kapstok, helemaal burgerlijk maar wèl handig!
De keuken heeft mooie nieuwe spotjes, we hebben een heus whiteboard en m'n voorraad schaaltjes potjes en handige keukendingetjes is weer compleet. "Als je één keer IKEA zegt in dat huis stort de boel in" zei m'n moeder toen ik hier kwam wonen, en dat is nu alleen nog maar erger ;) maar die winkel blijft gewoon fantastisch, en ieder z'n smaak toch?

Buiten is het volop herfst, en ik vind het eigenlijk wel lekker. Binnen 'cocoonen' met thee en een (of: het zoveelste) boek voor m'n studie. Gelukkig was dit de laatste pil, nu nog een essay en een werkstuk en dan zit blok 1 er al weer op!
De poes is ook helemaal gelukkig nu het weer wat kouder wordt, ze zoekt de kachel op en het allerwarmste plekje blijft toch languit op de keukentafel langs de radiator. Erg fijn als je wil gaan eten en de poes met geen mogelijkheid van tafel af te krijgen is :D

Zo, en nu ga ik lekker bankhangen en "De Reünie" kijken. Ik vind het zo'n leuk programma, het lijkt me grappig een reunie te houden met basisschool mensen, zo over een jaar of 10. Ben benieuwd waar iedereen terecht is gekomen.

Geen opmerkingen: