28 september 2007

Zo. Het vrijdagavond-dikkesokken-buitenishetkoud-patatgevoel is er! De weken van de opleiding zijn heftig, besef ik nu. Maandag en dinsdag college, woensdag en donderdag stage, vrijdag vrij. Het is heerlijk om dan op vrijdagmorgen even snel alles goed schoon te maken en opgeruimd het weekend in te gaan. Stiekem droom ik dat ik dan straks boven kom en er een slaapkamer met kaarsjes en een lekker glas rode wijn op me wacht. Ja, ik houd van kleffe romantiek, ja!

Het is wel een beetje onsamenhangend zo, dit verhaaltje. Nou, vanaf het begin dan. De stage, twee dagen in de week, is enorm druk. De dagen duren op zich niet zo lang, van 8.35 tot 15.00, maar opstaan om 6.30 en vaak nog nabespreken tot 16.30 en dan ook nog tetterende, kwetterende, spetterende en ongeletterde pubers om je heen hebben is.. vermoeiend. Maar - leuk! De bruggers zijn lief, VWO-3 is gezellig en VWO-4 is.. een uitdaging. Laat ik het maar positief benoemen, het zijn tenslotte leuke kinderen, en dat lieg ik niet! Alleen, als je er dertig voor je hebt is het soms wat overweldigend. Volgende week geef ik m'n eerste twee volledige lessen, en ik ben erg benieuwd of ze me gaan opeten of niet.

Dan komt daarbij nog het eventueel leren van Spaans voor Peru - waarvoor overigens het ticket is geboekt - en het schrijven van een scriptie. En dan ook nog sporten. Tralala, ik draai nog net niet door. Ik ga maar eens goed genieten van m'n weekend. Zes saaie uren bij de ABN (hallo scriptie, lang niet gezien!) en dan een hele zaterdagavond en zondag vrij. Nice!

Geen opmerkingen: