2 augustus 2007

De vakantie gaat wel snel zo, sjonge. Maar - dat houdt dus ook in dat ik het vul met leuke dingen, anders vloog het niet zo voorbij ;)
Dinsdag was een slome luierdag, vooral besteed met lezen in de nieuwe Harry Potter, een beetje opruimen, foto's inplakken, een beetje koken, even het dorp in en dan terugkomen met dingen die je helemaal niet nodig hebt maar toch leuk zijn. Kuch. Daar moet ik toch eens mee ophouden.

Na zo'n lui dagje zijn we gisteren weer actief geworden, en wel door de Efteling te bezoeken. Wij waren natuurlijk niet de enige mensen die op dat idee kwamen, met het mooie weer, en dus hebben we fijn de omgeving van de Efteling anderhalf uur lang vanuit de auto mogen bewonderen. Erg leuk, erg gezellig en erg goed voor je relatie.







Na de lunch in het park waren we weer wat opgevrolijkt, en hebben we de attracties bezocht. Villa Volta blijft mijn favoriet, en met stip op twee de houten achtbaan Pegasus. Ik ben een schijterd in het donker (ik vind zelfs de Fata Morgana eng), en vond daarom de nieuwe achtbaan De Vliegende Hollander verschrikkelijk, maar wel gaaf. Droomvlucht was mooi, zoals altijd, en het was zulk mooi weer dat eigenlijk het hele park gewoon leuk was. Omdat het zomer is waren ze tot 21.00 open, en na ons laatste ritje konden we daarom door een bijna leeg park, zonder gillende kindjes en zeurende ouders, maar wel met mooie lantarenpalen, bloemen en een ondergaande zon naar de uitgang lopen.





Wel hebben we wéér Langnek gemist in het sprookjesbos, een figuur die we telkens "nu wel willen zien want we lopen er telkens omheen", maar het mocht weer niet zo zijn. Misschien een teken dat we er weer een keer naartoe moeten ;)

Vandaag wordt weer een lui dagje, voornamelijk omdat het weer niet geweldig is en ik volgens mij iets van een buikgriepje heb opgelopen in de Efteling. Lekker op de bank met m'n boek, want het is nu al erg spannend!

Geen opmerkingen: