20 maart 2007

Uh oh. Dat was alweer een maand geleden. Het lijkt erop dat ik in tijden van "bleh" maar gewoon niets blog omdat ik bang ben dat het toch niemand interesseert. En ach, zo bleh was het ook allemaal niet. Ik heb nu een officieel scriptiewerkplan. Ik moet er nog even aan wennen en het vooral niet te vaag houden - het zou wel weer typisch iets voor mij zijn om mijn werkplan te vullen met taken als "ongeveer hoofdstuk 3 afmaken" en "misschien wat lezen". Aan de andere kant moest ik wel realistisch blijven van meneer begeleider en vooral aan het eind van elke week bedenken wat ik had gedaan en of dat bevredigend was en realistisch gepland. Dus. Heel fijn allemaal. Het onderwerp van m'n scriptie is heus boeiend hoor, al ga ik het hier niet neerzetten want dan moet daar weer zo'n lap uitleg bij dat ik meteen alweer ontmoedigd ben om "ongeveer hoofdstuk 3 af te maken".

Verder ben ik vorige week lekker ons gure natte sneeuwende weer ontvlucht. Een week met je moeder op een Canarisch eiland - er zijn ergere dingen te bedenken! Heerlijk gegeten ook, ik ben fan geworden van paëlla en heb het gisteren voor het eerst zelf gekookt. Ook Canarische geitenkaas is enorm lekker, en niet te vergeten die zoute aardappels die ze overal bij serveren. Super! De vertraging met het vliegen op de heen en terugweg was wat jammer, vooral voor al die kleine kindjes die zo lang in het vliegtuig moesten zitten (we konden al wel boarden, en toen duurde het opeens nog 2 uur, dat is dan best onhandig). En de mensen in business class kregen sinaasappelsap en champagne.. grr. Maar aan de andere kant, je kan alle beenruimte van de wereld hebben en gratis sinaasappelsap krijgen.. 2 uur vastzitten in een vliegtuig waar maar niks gebeurt is nooit een pretje. Maar, al met al was het een heerlijke week, 23 graden met een zacht briesje en ik heb heuse bikinilijntjes. En normaal word ik nooit echt bruin! Lekker uitgerust en helemaal helemaal helemaal niks gedaan.

En dan komt de dag weer dat je verder moet met je scriptie en andere studiegerelateerde zaken. Vanaaf vandaag ben ik dan ook officeel geband van het forum waar ik altijd lees, simpelweg omdat ik dat wilde. Ik ben mezelf nu echt aan het dwingen nuttige dingen te doen, en niet zomaar een uur te verspillen met nutteloze topics lezen. Het enige wat ik dan nog "echt" aan tijd verspil op internet is weblogs lezen, maar dat doe ik op een vast tijdstip en niet langer dan een half uurtje. Op die manier moet ik m'n dagen wat nuttiger maken, want het lijkt erop alsof ik alles aan het verzinnen ben om maar niet die scriptie voor m'n neus te hebben.

Ook wil ik meer naar buiten (moet het wel mooier weer worden...) en vooral me gaan storten op lekkere dingen koken. Paëlla was poging 1 en die is enorm goed gelukt! Lekker met chorizo, kip, zeevruchten, doperwtjes, kurkuma, visbouillion en risottorijst (omdat ik niet kon vinden welke rijst nou het beste was). Ik mocht van vriendje er geen zeevruchten meer doorheen doen want hij ging bijna over z'n nek bij het aanblik van de baby-inktvisjes. Ze waren heerlijk, vond ik dan, maar blijkbaar is dat vies ;-) Nouja, ik bak ze de volgende keer er wel apart bij, want ìk vind ze heerlijk. Ze smaken zo intens naar zee, ik krijg er bijna weer een vakantiegevoel van als ik er aan denk.

Nou, aan de slag dan maar. Ik wil de boel weer op de rails krijgen, want die enorme post-vakantiedip van vandaag en gisteren moet gauw opsodemieteren. Het heeft geen zin bij de pakken neer te zitten, want wat gebeuren moet, moet gebeuren!

Geen opmerkingen: