16 juni 2006

Dááág geld! Hallo lens! En tentamendingen :-)

Ik heb ze gekocht! De twee mooie lenzen in de post hier onder! Maandag ga ik ze ophalen in Urk (...) (Ja, Urk) (Ja, echt). Gisteren in een winkel in Hilversum even gevraagd of ik de lens misschien een keertje mocht testen, om te kijken wat voor foto's er nou uitkomen.. de meneer stemde toe "maar dan zou ik als ik besloot hem te kopen toch zeker wel naar hun winkel terugkomen?". Natuurlijk meneer. U bent 85 euro duurder dan cameranu.nl, maar natuurlijk kom ik als arme student terug bij u. Kuch. Nee, dan ga ik lievere naar de mensen van Cameranu uit Urk, die me zelfs heel vriendelijk terugbelden om m'n bestelling te bevestigen en te vragen hoe laat ik ongeveer zou komen maandag. Service!

Gistermiddag was ik trouwens iets minder euforisch. We hadden het tentamen van Wereldliteratuur, en als docent Dragstra al niet bekend stond om z'n vage ideën dan staat hij dat nu wel. Er waren vier vragen, we moesten er twee kiezen en over elke vraag in 1,5 uur een essay van 700 woorden schrijven. Het was de eerste keer dat ik bij werkelijk geen enkele vraag direct een idee had wat misschien het antwoord zou kunnen zijn, en ik begon dus al heerlijk gestressed aan m'n eerste vraag. Het leek wel alsof ik geen normaal lopende Engelse zin meer op papier kon krijgen en ik betwijfel ook zeer of ik het tentamen gehaald heb. Zo niet - dan gaan we voor de herkansing in augustus.

Moet ik wel de Universiteit Utrecht nog even bellen hoe dat dáár dan weer werkt. Ik moet namelijk bij de UU vóór 1 september een bewijs opsturen dat ik ook echt m'n Bachelorbul heb. Als ik nu al m'n tentamens in juni in één keer haal, dan moet dat lukken. Maar als ik in augustus nog een herkansing heb (of twee.. slik) dan heb ik dus niet voor 1 september die bul, en mag ik dus eigenlijk niet beginnen aan de Master. Hmm.. fijn geregeld allemaal. Maar het Studiepunt in Utrecht heeft tot nu toe al mijn vragen beantwoord, en me vandaag zelfs telefonisch geholpen met de inschrijving voor de Mastercursussen, dus ik houd gewoon hoop!

Als het goed is ga ik in het eerste en tweede blok van volgend collegejaar deze vakken volgen:

PROCESS AND RESULTS OF CONTROLLED LANGUAGE LEARNING

CONCEPTS OF IDENTITY IN CONTEMPORARY FICTION AND CRITICISM

SHAKESPEARE AND THE LANGUAGE OF TRANSLATION

PERCEPTION AND PRODUCTION IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION

TOPICS IN AMERICAN DIVERSITY: ETHNIC EXPERIENCE IN MULTICULTURAL CONTEXT

Geen opmerkingen: