20 maart 2006

Blijdorp, schnitzels, en achterdochtige vrouwen.

Gisteren was een Blije dag. In Blijdorp, welteverstaan. De kou trotseren om onder een zonnetje wat bijna wel leek op lente leuke beestjes te gaan bekijken - natuurlijk allebei gewapend met camera (je bent nerds of je bent het niet). Hij filmde, ik klikte, en zo gingen we het park door :). Peuterolifantjes en maffe schildpadden gezien, erachter gekomen hoe een eend er onder water uitziet (wat drijft dat maf!), visjes, haaien, lelijke leeuwen en mijn favoriet: de pinguings. Niet die grote saaie uit die film die is gevoiceoverd door Urbanus, maar die leuke kleine uit Mary Poppins die zo grappig waggelen. Alsof ze altijd alles grappig vinden. Ze komen ook naar je toe en poseren alleraardigst voor de camera.
Het aapje-wat-het-niet-meer-zag-zitten was ook leuk. Zie foto's hieronder ;-)

Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us


Het boekenweekgeschenk moest natuurlijk ten volste benut worden dus na het ritje Rotterdam-Schiedam-Delft-Den Haag-Leiden-Heemstede Aerdenhout-Haarlem-Amsterdam Sloterdijk-Amsterdam nog gezellig met de schoonfamilie een schnitzel gegeten. Het was een fijne dag.

Vandaag heb ik me gestort op het verhaal van Troilus en Criseyde. Ik moest wel lachen om hoe echte vrouwen-thema's blijkbaar al in de middeleeuwse literatuur zaten. Criseyde wordt wijsgemaakt dat Troylus jaloers is omdat zij zogenaamd naar andere mannen had zitten kijken. Troilus weet van niks, hij is erin geluisd, en als zij hem verwijt dat het belachelijk is dat hij jaloers is (wat dus niet zo is) valt hij flauw (een echte gevoelige jongen) en schrikt zij zich een hoedje. Misschien wel twee. Vervolgens weet zij hem weer bij te brengen, maar wil ze alsnog wèl weten waarom hij dan toch zo jaloers was. Een reden. Een uitleg. "Hoezo was jij jaloers dan, hmm?". Hij verzint maar iets om er vanaf te zijn (volgt u het nog?) en vervolgens vergeeft zìj hem omdat hij zo heldhaftig zijn fout (jaloezie die er niet was dus) heeft toegegeven. Jaaa... dus. Het zou zo in de Cosmo kunnen.

Ik moet nog 20 bladzijden maar ik verheug me nu al op de sappige plotwendingen die nog komen gaan :').

Geen opmerkingen: