27 februari 2006

Healthtwizzle :')

Oftewel: Lotte wil wat gezonder worden :-)
En aangezien het hele gezonder-eten plan hier nog nooit echt vruchten af heeft geworpen heb ik besloten om dan maar te gaan bewegen. Ja ik ja. Nee, heus. Be-we-gen.

Met een heus klein jogschemaatje vanmorgen op pad gegaan, let wel: het allermakkelijkste 'ik heb totaal geen conditie maar wil toch bewegen' schema. Een kwartier lang 1 minuut rennen en 1 minuut wandelen. Na 7 minuten was ik bij het TROS gebouw, en toen begon het te sneeuwen :') Wat mij wel goed uitkwam omdat ik toch al buiten adem was. Ik zei toch dat ik echt geen conditie had! Maar goed, die 7 minuten zijn beter dan niks en vanavond en morgenochtend ga ik gewoon lekker weer proberen. Hopen dat het dan niet meer sneeuwt. Ik ben niet gedemotiveerd en ik hoop dat mijn onwijs witte sportschoenen gauw iets minder wit worden. Het staat tenslotte wel erg 'kijk mij eens beginnen met sporten' als mensen hun ogen moeten dichtknijpen omdat je schoenen ze zo tegemoet stralen.

Maar het begin is er dus! Sterker nog, het begin was er gisteren al - toen ik op een prachtige stralende koude winterdag ontdekte hoe mooi de omgeving van Hilversum is. De heide tussen Laren en Hilversum is prima te befietsen en zo pal in de zon was het helemaal niet koud. Er stonden zelfs nog hele mooie zwarte runderbeesten in de wei. Uhm, hei. (Foto's volgen nog!) Koffie bij La Place (omdat ik koffie een essentieel onderdeel vind van een fietstocht - en dan telt zelf meegenomen koffie niet) en vervolgens weer teruggefietst. Rode wangen en een snotneus, maar wèl gezond bewogen in Den Frisschen Buitenlucht.

Ondertussen is het druk druk druk met al het studiewerk (ouderwets druk zou ik het niet willen noemen, het lijkt verdorie wel alsof Engels het nu ineens wèl nastreeft een serieuze studie met veel werk te willen worden) maar het feit dat ik naar Utrecht wil in September is een goede stok achter de deur om er toch maar hard mee bezig te gaan. En daarom, lieve kijkbuiskinderen, ga ik nu maar weer verder met Andrew Heywoods sappige verhalen over uitvoerende en wetgevende machten. Joy to the world of Politics.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha die Lotte! Ik had afgelopen week je weblognaam al een keer voorbij zien komen, maar wist niet dat jij het was.
Ik zie dat je naar mij linkt, prima uiteraard, maar wil je het oude adres even door het nieuwe vervangen?

Be-we-gen, dat klinkt wel héél eng. ;)
En heeft het het gewenste resultaat of ben je er inmiddels alweer mee opgehouden?

Anoniem zei

Nouja, met alle schooldingen schiet het er *kuch* vanzelfsprekend *kuch* een beetje bij in :') maar in de vakantie begin ik weer! Heus!
Kuch.